Brief van een empaat

Brief van een empaat

Hoewel ik graag anderen help, ben ik niet verantwoordelijk voor het verbeteren van uw leven of het verzorgen van uw giftigheid. Ik ben niet verantwoordelijk voor het beheersen van uw triggers, het lopen op eierschalen of het vertellen van wat u wilt horen om de vrede te bewaren. Ik ben niet je emotionele bokszak en ook niet je emotionele spons. Ik bestaat niet voor uw plezier, of als plaats voor uw geprojecteerde pijn.

Het is mijn verantwoordelijkheid tegenover mezelf, om mijn eigen persoon te zijn en trouw te blijven aan mezelf - om mijn eigen wonden te helen, mijn eigen triggers te beheersen en deel te nemen aan zelfzorg, zodat J op authentieke wijze aan anderen kan geven zonder mezelf daarbij uit te putten.

Het is mijn verantwoordelijkheid om gezonde grenzen te handhaven, vooral tegenover degenen die ongezond zijn. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final