Griselda (TV Mini Series 2024)


 Griselda vertelt het echte leven van de slimme en ambitieuze Colombiaanse zakenvrouw Griselda Blanco, die een van de meest winstgevende kartels in de geschiedenis oprichtte. Blanco's dodelijke mix van charme en nietsvermoedende wreedheid, een toegewijde moeder, hielp haar vakkundig te navigeren tussen familie en zaken, waardoor ze algemeen bekend werd als de "Black Widow".

Ik ben altijd gefascineerd geweest door het gruwelijke verhaal van Griselda Blanco, vanaf haar vroege leven, dat meer dan verschrikkelijk was, tot het worden van een van de grootste Colombiaanse drugsbaronnen in de geschiedenis. Er zijn een paar documentaires en zelfs andere fictieve verhalen geweest waarin ze te zien was, maar naar mijn mening is dit veruit de meest vermakelijke.

Sofia Vergara schittert als Griselda en ze doet fantastisch werk door de meedogenloze en woeste La Madrina te portretteren. De serie begint met haar vlucht uit Columbia en draait vooral om haar tijd in Miami tijdens de beruchte cocaïneoorlogen.

De serie is erg goed gedaan, het acteerwerk is subliem, de personages zijn overwegend goed uitgewerkt, de actie is goed in beeld gebracht en schuwt de brutaliteit die zich in die tijd afspeelde niet (ook al kan het niet tippen aan wat er werkelijk is gebeurd)

Hoewel Vergara deze echt draagt, is ze gewoon fantastisch in bijna elke scène, gaande van deze coole en charismatische drugsbaron tot de wilde, gespannen psychopaat die je zou vermoorden als je haar op de verkeerde manier aankijkt.

Het enige dat dit naar mijn mening in de steek laat, is dat het historisch gezien niet helemaal accuraat is, sommige dingen zijn hier en daar veranderd en ik zie persoonlijk geen enkele reden waarom, het waargebeurde verhaal is meeslepend genoeg dus dat was niet nodig, maar Toch deed het niet veel af aan het feit dat het een geweldige show was waar ik en mijn dochter van hebben genoten om naar te kijken....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final