DE KUNST VAN GRACIEUS OUDER WORDEN

 DE KUNST VAN GRACIEUS OUDER WORDEN 

✨

Denk erover na, je hebt dit gezicht VERDIEND.
Elke zin, een lach gedeeld.
Elke rimpel, een jaar overleefd.
Elke leeftijdsplek, een dag dat de zon op je scheen.

Sommige vrouwen geloven dat naarmate ze ouder worden, ze hun uiterlijk verliezen. Oh mijn vrienden hoe verkeerd dit is.
Een mooie jonge vrouw is een gelukkig ongeluk van de natuur maar een mooie oudere vrouw?

Ze is een kunstwerk.
De Japanners hebben een praktijk waarbij ze alle gebroken voorwerpen vullen met goud, geloven dat iets dat gebroken is zijn schoonheid heeft verdiend en gevierd en versierd moet worden in plaats van weggegooid.

Ik denk zo over vrouwen.
Het duurde lang om erachter te komen wie je echt bent. Een lange tijd. De acceptatie die ouderdom met zich meebrengt is bevrijdend.

Het brengt vrede en geluk met zich mee.
Iedereen weet dat geluk ons allemaal goed staat.

Je lichaam verandert sinds de dag dat je geboren werd en zal doorgaan tot de dag dat je vertrekt.

Rij ermee, accepteer het, omarm het. Laat je ervan verbazen.
Laat je gezicht je leven, je verhalen, je geneugten vertegenwoordigen.

Waarom kiezen om een oudere vrouw te zijn die vurig de jeugd achterna jaagt, als je die oudere vrouw zou kunnen zijn die weet wat ze waard is en elke minuut van haar moeilijk bevochten zelfacceptatie heeft verdiend.

De truc met succesvol ouder worden mijn vriend, is om er zo min mogelijk aandacht aan te besteden.

❤ ~ Donna Ashworth, Van 'Naar De Vrouwen'

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final