Aardappelsalade

Een heerlijke aardappelsalade die ik deze zomer vond op het web, en al regelmatig gemaakt heb.
Ingredienten voor ongeveer 5 personen
8 middelgrote aardappelen - 2 kruidenbouillontabletten - 1 liter water - 1 kleine ui - 1 dl witte azijn - 1 eetlepel suiker - peper en zout - 2 afgestreken eetlepels mayonaise - 1 eetlepel magere kwark of yoghurt - 2 eetlepels fijngehakte bieslook of peterselie
Als ik geen yoghurt of kwark in huis heb gebruik ik een extra lepel mayo.
Voorbereiding
Aardappelen schillen en in plakjes snijden van 1/2 cm, of in kleine blokjes.
Ui pellen en snipperen. Aardappelschijfjes goed wassen.
Bereidingswijze
Aardappels opzetten met kruidenbouillontabletten en het water zodat de aardappels net onder staan. Aardappels aan de kook brengen en plm. 3 minuten koken. Als de aardappelen zo goed als gaar zijn azijn, suiker en gesnipperde ui toevoegen.
Weer aan de kook brengen en nog plm. 3 minuten koken. In het vocht 10 minuten laten afkoelen. Afgieten in een vergiet en de
aardappelschijfjes of blokjes goed laten uitlekken. Vermengen met de mayonaise en de gehakte kruiden.
Af laten koelen en smullen maar!
Verder kun je je eigen fantasie laten werken door er bijv. spekreepjes, hamblokjes, augurken of gerookte zalm of zo aan toe te voegen..
Eet smakelijk!!! šŸ™‚
PS.. Als je geen witte azijn in huis hebt wil kruidenazijn ook prima

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final