Dagkaart uit het Orakel van de Verandering


Ik zeg dat het tijd is om zachtmoediger te zijn, om 'het spijt me' te zeggen. Om te erkennen dat je lelijke woorden hebt gezegd en onbehoorlijk bent geweest, en je te verontschuldigen - en dan jezelf te vergeven. Er is iets droevigs gebeurd, het landschap om je heen is van alles ontdaan, leeg. Het is droevig, en je voelt je alleen en op een of andere manier is de wereld een ledige ruimte. Er is gezaaid en geoogst, en het voelt alsof je met niets bent achtergelaten - en er is iemand pijn gedaan. Het voelt alsof je ook niets hebt - dat wil zeggen, niets behalve dan deze magische zwarte kat en de raven en hun magische krachten je ziet, dat ze nu allemaal voor jou hier zijn. Je voelt je heel bedroefd en alsof je heel onjuist bent behandeld. Maar je moet inzien, dat je op de een of andere manier deze situatie zelf hebt gecreƫerd. Er zijn lelijke ;voorden gezegd. De regels voor vriendschap, gastvrijheid en vriendelijkheid zijn geschonden. En dus is het tijd om vriendelijke, vriendschappelijke woorden tegen elkaar te spreken, en opnieuw op een sympathieke en gastvrije manier met elkaar te leven. Het is tijd om nieuwe zaadjes te planten in dit verlaten en eenzame landschap. Er zal nieuwe groei zijn. Alles zal weer goed komen. Maar het vraagt de erkenning van jouw aandeel in dit droevige verhaal om helemaal te begrijpen hoe je de rijkdom en schoonheid weer in je leven terug kunt brengen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final