Wat is liefde

WAT IS LIEFDE?

Het is niet bepaald het beste gerecht kiezen in een restaurant, noch het zoeken naar de beste of meest betaalde baan.

Niet van elkaar houden is niet verband met de beste vrienden en leven in cirkels zonder ondeugd of conflict.

Dat soort liefde is een soort "overleven"; "goed" zijn met anderen is blijkbaar goed zijn met jezelf, maar...

VAN JEZELF HOUDEN betekent eigenlijk leren stoppen met je lichaam en uiterlijk te beoordelen, ervoor te zorgen, ervoor te zorgen, ervoor te zorgen en te bewonderen.

VAN JEZELF HOUDEN is stoppen met jezelf verwijten voor je fouten uit het verleden, stoppen met rechtvaardigen dat je al het kwaad verdient dat er in je leven bestaat.

VAN JEZELF HOUDEN is jezelf vergeven voor wat je onderweg niet wist te profiteren, voor alles waar je spijt van hebt, voor al je fouten.

OM VAN JEZELF TE HOUDEN is stoppen met slachtoffer zijn en in het diepste van angst blijven, stoppen met zoeken naar iemand die je red van je tragische verhaal, pas je broek aan en heb de moed om te gaan voor wat je wilt.

VAN jezelf HOUDEN is oppervlakkige relaties achterlaten en stoppen met denken dat je niemand beter in je leven kunt hebben, om te stoppen met wanhopig zoeken naar iemand anders om je te geven wat je zelf niet weet te geven.

Van jezelf houden is echt van jezelf houden, zonder halve maatregelen, zonder aannames, met de simpele overtuiging dat het meer dan een oppervlakkige keuze een intern proces van dankbaarheid is naar jezelf toe.

VAN JEZELF HOUDEN is leren zeggen IK HOU VAN MIJ, voordat je zegt IK HOU VAN JOU.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final