Liefde en tijd

 Liefde en tijd


Ooit gingen alle gevoelens en emoties naar een kusteiland voor een vakantie. Naar hun aard hadden ze het allemaal naar hun zin. Plots werd er gewaarschuwd voor een naderende storm en kreeg iedereen het advies het eiland te evacueren.

De aankondiging veroorzaakte plotselinge paniek. Allen haastten zich naar hun boten. Zelfs beschadigde boten werden snel gerepareerd en in gebruik genomen. Toch wilde Love niet snel vluchten. Er was zoveel te doen. Maar toen de wolken donkerder werden, besefte Love dat het tijd was om te vertrekken. Helaas waren er geen boten te sparen.

Liefde keek hoopvol om zich heen. Juist op dat moment kwam Prosperity voorbij in een luxe boot. Love schreeuwde: "Welvaart, kun je me alsjeblieft meenemen in je boot?" "Nee," antwoordde Prosperity, "mijn boot zit vol met kostbare bezittingen, goud en zilver. Er is geen plaats voor jou."

Even later kwam Vanity langs in een prachtige boot. Opnieuw schreeuwde Love: 'Kun je me helpen, Vanity? Ik ben gestrand en heb een lift nodig. Neem me alsjeblieft mee." Vanity antwoordde hooghartig: 'Nee, ik kan je niet meenemen. Mijn boot zal bevuild raken met je modderige voeten.

Het verdriet ging na enige tijd voorbij. Opnieuw vroeg Love om hulp. Maar het mocht niet baten. 'Nee, ik kan je niet meenemen. Ik ben zo verdrietig. Ik wil alleen zijn.”

Toen Geluk een paar minuten later voorbij kwam, riep Love opnieuw om hulp. Maar Geluk was zo gelukkig dat het niet om zich heen keek, zich nauwelijks om iemand bekommerde. De liefde werd rusteloos en neerslachtig.

Op dat moment riep iemand: "Kom lieverd, ik neem je mee." Love wist niet wie zo grootmoedig was, maar sprong op de boot, enorm opgelucht dat ze een veilige plek zou bereiken.

Toen we van de boot stapten, ontmoette liefde kennis. Verbaasd vroeg Love: "Kennis, weet je wie me zo genereus een lift gaf net toen niemand anders wilde helpen?" Kennis glimlachte: "Oh, dat was tijd." "En waarom zou de Tijd stoppen om mij op te pikken en in veiligheid te brengen?" vroeg liefde zich af. Kennis glimlachte met diepe wijsheid en antwoordde: “Omdat alleen de Tijd je ware grootsheid kent en waartoe je in staat bent. Alleen Liefde kan vrede en groot geluk brengen in deze wereld.”

“De belangrijke boodschap is dat wanneer we welvarend zijn, we de liefde over het hoofd zien. Als we ons belangrijk voelen, vergeten we de liefde. Zelfs in geluk en verdriet vergeten we de liefde. Pas met de tijd beseffen we het belang van liefde.

Waarom zou je de liefde vandaag geen onderdeel van je leven maken?”

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final