Zoveel mensen worden zich bewust

 Zoveel mensen worden zich bewust van hun onwetendheid en zwakheid, als ze plotseling in onontwarbare situaties verstrikt zijn geraakt en zeggen tegen zichzelf: ‘Als ik dat geweten had!...’

Ze hadden het kunnen weten, want alle voorwaarden waren hun op zeker moment gegeven om te leren, te oefenen, zich te versterken.
Maar ze hebben die voorwaarden veronachtzaamd, ze vonden dat het spirituele leven te veel moeite kostte, en andere activiteiten, andere bezigheden leken hun op dat moment belangrijker, en nu bevinden ze zich in een impasse.
Je kunt je afvragen: ‘En als we die goede omstandigheden hebben laten voorbijgaan, is er dan niets meer aan te doen?’
Nee, het is nooit te laat, de weg van het leven is lang, oneindig en andere voorwaarden zullen je worden geboden in dit of een volgend leven.
Probeer ze dus niet te laten voorbijgaan, om niet nog eens te moeten zeggen: ‘Als ik dat geweten had!...’



Omraam Mikhaël Aïvanhov

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final