Oma

 “Oma, hoe ga je om met pijn? "

“Met je handen, lieverd. Als je het met je geest doet in plaats van de pijn te verlichten, wordt het nog moeilijker. "
“Met je handen oma? "
“Ja, onze handen zijn de antennes van onze ziel. Als je ze beweegt; breien, koken, schilderen, spelen of in de grond zinken, stuur je zorgtekens naar het diepste deel van je en licht je ziel op omdat je er aandacht aan besteedt. Dan zijn tekenen van pijn niet meer nodig. "
“Handen zijn echt zo belangrijk? "
“Ja mijn dochter. Denk aan baby's: ze beginnen de wereld te kennen door hun handen aanraking. Als je naar de handen van oude mensen kijkt, vertellen ze je meer over hun leven dan over elk lichaamsdeel. Alles wat met de hand wordt gedaan, wordt gezegd dat het met het hart gebeurt. Omdat het echt zo is: handen en hart zijn verbonden. Masseurs weten goed: wanneer ze iemand aanraken met hun handen, creëren ze een diepe verbinding. Juist vanuit deze verbinding komt heling. Denk aan geliefden: als ze hun handen aanraken, bedrijven ze op een sublieme manier de liefde. "
“Mijn handen oma.... Hoe lang heb ik ze zo niet gebruikt! "
"Verplaats ze, mijn liefste. Begin met hen te creëren en alles in je zal beginnen te bewegen. De pijn zal niet voorbij gaan. En in plaats daarvan wordt wat je met ze doet het mooiste meesterwerk en het doet geen pijn meer. Omdat je de essentie ervan hebt kunnen transformeren..

~Elena Bernabe

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final