Zoek het goede in iedereen


 Een bejaarde vrouw had twee grote potten, elk aan gehangen

De uiteinden van een paal die ze over haar nek droeg.

Een van de potten had een barst in terwijl de andere pot
was perfect en leverde altijd een volle portie water. Aan het einde van de lange wandelingen van de beek naar het huis kwam de gebarsten pot slechts halfvol aan.

Twee volle jaar lang ging dit dagelijks door, met de
vrouw die slechts anderhalve potten water naar huis brengt.

Natuurlijk was de perfecte pot trots op zijn
prestaties. Maar de arme gekraakte pot schaamde zich voor zijn eigen imperfectie, en ellendig dat
Het kon maar de helft doen van wat het moest doen.

Na twee jaar van wat het als bitter beschouwde
mislukking, het sprak de vrouw op een dag bij de beek.
Ik schaam me dood, want deze scheur in mijn zij zorgt ervoor dat er water helemaal naar je huis uitlekt.

De oude vrouw glimlachte: 'Heb je gemerkt dat er bloemen aan jouw kant van het pad staan, maar niet aan de andere pot? 'Dat komt omdat ik altijd van je gebrek heb geweten, dus plantte ik bloemenzaadjes aan jouw kant van het pad, en elke dag als we teruglopen, geef je ze water.

Al twee jaar kan ik
pluk deze prachtige bloemen om de tafel te versieren.
Zonder dat je gewoon bent zoals je bent, zou er
Wees niet deze schoonheid om het huis te vereren.

Moraal van het verhaal:
Ieder van ons heeft zijn eigen unieke fout. Maar het is de
scheuren en gebreken die we elk hebben die ons leven maken
samen dus heel interessant en lonend.
Je moet gewoon elke persoon nemen voor wat ze zijn en
Zoek het goede in hen….

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final