Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story


Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story beschrijft de zaak van de echte broers die in 1996 werden veroordeeld voor de moord op hun ouders, José en Kitty Menendez. Terwijl de aanklager betoogde dat ze hun familievermogen wilden erven, beweerden de broers - en blijven ze tot op de dag van vandaag onvermurwbaar, terwijl ze levenslange gevangenisstraffen uitzitten zonder de mogelijkheid van vervroegde vrijlating - dat hun acties voortkwamen uit angst voor een leven vol fysiek , emotioneel en seksueel misbruik . 

De scène waarin Erik zegt "I am the Hurt Man" is letterlijk overgenomen uit een opgenomen interview met verdedigingsadvocaat Leslie Abramson voorafgaand aan het proces. Vandaar de nadruk op die scène in de serie.

Monsters: The Lyle and Erik Menendez Story is het tweede seizoen van de Amerikaanse biografische misdaadserie Monster, gemaakt door Ryan Murphy en Ian Brennan voor Netflix. Dit seizoen draait om de moorden in 1989 op José (Javier Bardem) en Kitty Menendez (Chloë Sevigny), die werden vermoord door hun zonen, Lyle (Nicholas Alexander Chavez) en Erik (Cooper Koch).

Alle acteurs waren fenomenaal, wat het een perfecte show maakte, maar Nathan Lane's personage sprong er echt uit als de beste! Zijn optreden was boeiend en voegde een unieke diepgang toe aan de serie.

Deze show bracht een aantal historische gebeurtenissen terug die ik me me nog goed kon herinneren, zoals het proces tegen OJ Simpson, de verwoestende aardbevingen, de rellen in LA en andere belangrijke maar grimmige gebeurtenissen waar ik hier niet op in zal gaan. Het was een krachtige herinnering aan die turbulente tijden.

Ik was zo geboeid dat ik de hele serie in slechts twee dagen heb gekeken. De schrijvers en regisseurs deden uitzonderlijk werk door ons op het puntje van onze stoel te houden, ons afvragend wat er zou gebeuren. Hun verhaal was briljant uitgevoerd, waarbij spanning en drama naadloos in elkaar overvloeiden.

In het begin wist ik niet veel over het verhaal, dus ik had geen vooropgezette meningen. Maar naarmate de serie vorderde, begon ik sterke meningen te vormen en aan het einde was mijn mening vastbesloten. Het verhaal was zo meeslepend dat het me volledig meesleepte.

Over het geheel genomen was het een vrij wild en verknipt verhaal, maar dat is wat het zo fascinerend en onvergetelijk maakte. De combinatie van geweldig acteren, historische context en meesterlijk vertellen maakte het een opvallende serie die ik iedereen ten zeerste zou aanraden...........

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final