Heerlijke Babi pangang


INGREDIENTEN 4 PERSONEN
1 kilo hamlappen (of kip)
2 kleine blikjes tomatenpuree,
2 eetlepels ketchup,
3 eetlepels ketjap [marinade],
2 eetlepels ketjap [saus],
2a3 theelepels sambal,
1/2 liter water,
1 pot atjar tjampoer (een middelgrote pot, geen kleintje)
1 kopje suiker (bruine suiker is ook lekker)
maizena,
3 teentjes knoflook,
een eetlepel sambal (ik gebruik badjak)
1 theelepel gemberpoeder
zout
HULPMIDDELEN
braadpan
Deze babi pangang is echt heel snel klaar en gemaakt van kruiden die je meestal wel in huis hebt.
Voorbereiding
Meng 3 eetlepels ketjap met de fijngesneden knoflook, sambal en gemberpoeder, marineer hierin de in blokjes gesneden hamlappen (of de kip) en laat dit zeker een uurtje staan, het liefst 2 uurtjes
Bereidingswijze
Braad het vlees kort voor op hoog vuur, doe dan de tomatenpuree, ketchup, de rest van de ketjap, sambal, water (ik meng dit altijd en gooi het er dan in Ć©Ć©n keer bij), potje atjar tjampoer [incl. sap], en de suiker bij het vlees. Heerlijk laten sudderen tot het vlees gaar is. Op het laatst aangemaakte maizena toevoegen om de saus dikker te maken, zout naar smaak toevoegen. Super makkelijk en altijd een succes!!
Serveertips
Heerlijk met rijst. stukjes

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final