Abeel

Abeel - Luister naar je hart
De wind giert om het huis en de blaadjes dansen door de lucht.
Wat kan ik toch altijd genieten van dit schouwspel.
Terwijl ik wandel mijmer ik over de dwarrelende blaadjes en stiekem ben ik een beetje jaloers.
Hoe fijn is het om elke herfst alles los te laten. Al je zorgen weg te laten dwarrelen, je terug te trekken in je eigen coconnetje om volgend jaar in de lente weer met een frisse start te beginnen.
Verbrande blaadjes door de droogte, gaten in je bladeren door ongedierte, misvormde blaadjes door een virus. Dat alles doet er niet meer toe na de herfst, de bomen laten het allemaal weg dwarrelen op de herfstwind om volgende lente vol trots hun frisse jonge blad te presenteren.
In gedachten dwarrel ik mee met de blaadjes en laat ik al mijn zorgen mee dwarrelen.
Al wandelend kom ik bij mijn favoriete bomen. Een rijtje enorme grauwe abelen die vol overgave hun blaadjes laten klapperen.
De ene dag zijn het net schoolmoeders die staan te roddelen op het schoolplein. De andere dag oude mannetjes die schande spreken over veranderingen. Om de volgende dag vol wijsheid en inzicht te spreken.
Kletsbomen, noemen wij ze thuis šŸ˜Š.
Ze nemen geen blad voor de mond, en als je de moeite neemt om naar ze te luisteren, vertellen ze je precies wat je op dat moment nodig hebt.
Ik sta even stil en laat me meedragen door het oorverdovende gebulder van de blaadjes in de herfstwind. Wat ga ik ze weer missen deze winter.
Maar ik sluit hun boodschap stevig in mijn hart.
Laat je niet overweldigen door angst, onzekerheid of zorgen. Laat ze maar mee dwarrelen op de wind en luister naar je hart. Net als de blaadjes van de abelen, vertelt ze altijd wat je op dat moment nodig hebt!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final