Hoe heeft het mannelijk principe, de 1, het vrouwelijk principe geschapen, de 0, de materie?

 Hoe heeft het mannelijk principe, de 1, het vrouwelijk principe geschapen, de 0, de materie?

Door zich te buigen en zijn beide uiteinden te verbinden.
Op dat moment is de cirkel ontstaan, de cirkel die de materie vertegenwoordigt, het hele universum.
De 1, het scheppend beginsel, is er van alle dingen het eerst, en de 0, de schepping of het schepsel volgt noodzakelijkerwijs daarop.
Door de 1 voor de 0 te plaatsen, wordt deze tien keer in waarde verhoogd: de 1 wordt 10. Maar als we het tegenovergestelde doen, 01, vermindert de waarde tien keer.

Laten we dit verschijnsel nu eens verplaatsen naar het innerlijk leven: als je begint jezelf, het schepsel, dat wil zeggen de 0, op de eerste plaats te zetten en de 1, het goddelijk beginsel op de tweede plaats, achter jezelf, verminder je je kwaliteiten en je mogelijkheden om vooruitgang te boeken.
Echter, als je zegt: ‘Heer, U bent de enige die echt groot, machtig en wijs is, ik ga U vóór mijzelf zetten, altijd op de eerste plaats, en ik zal U volgen.’
Dan vermeerder je je vermogens, dan word je de 10.
Dát is nu de houding van de ware spiritualist – hij stelt God op de eerste plaats om goed voorgelicht, goed geleid te worden.



Omraam Mikhaël Aïvanhov

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final