Het beste middel om vooruit te gaan

Het beste middel om vooruit te gaan is zichzelf nooit de weg te versperren, nooit grenzen toe te laten, in tegenstelling tot wat de meeste mensen doen.

Zij zeggen of denken voortdurend:
'Dat werk is te moeilijk voor mij...
Wat voor afschuwelijke omstandigheden!
Ik zal geen weerstand kunnen bieden...
Dat zal ik nooit kunnen verdragen...'
Wanneer men op voorhand zo overtuigd is dat men onbekwaam, zwak en kwetsbaar is, spreekt het voor zich dat men alleen maar kan capituleren.
In plaats daarvan moet men zeggen:
'Ik zal het verdragen, ik zal weerstand bieden, ik zal overwinnen.'
En wanneer je er dan niet helemaal in slaagt, is dat niet zo erg, de volgende keer zal het beter gaan.
Het essentiƫle is dat je je nooit gewonnen geeft, dat je je nooit laat verpletteren.



Omraam MikhaĆ«l AĆÆvanhov

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final