De belofte van een geneeskundevrouw

 De belofte van een geneeskundevrouw...

Als je naar mij komt als slachtoffer zal ik je niet steunen.
Maar ik zal de moed hebben om met je mee te lopen door de pijn die je lijdt.

Ik zal je in het vuur steken, ik zal je uitkleden, en ik zal je op de aarde zitten.
Ik zal je baden met kruiden, Ik zal je zuiveren, en je zult de woede en de duisternis in je uitgeven.
Ik sla je lichaam met goede kruiden, en ik zet je in het gras, gezicht omhoog naar de lucht.

Dan blaas ik je kroon op om de oude herinneringen die je hetzelfde gedrag laten herhalen, schoon te maken.
Ik zal op je voorhoofd blazen om de gedachten die je zicht vertroebelen weg te jagen.
Ik blaas je keel op om de knoop los te laten die je niet laat praten.
Ik zal je hart blazen om angst bang te maken, zodat het ver weggaat waar het je niet kan vinden.
Ik zal je zonneplexus opblazen om het vuur van de hel die je in je draagt te doven, en je zult vrede kennen.
Ik zal met vuur je buik blazen om de hechtingen te verbranden, en de liefde die niet was.

Ik zal de geliefden wegblazen die je verlaten hebben, de kinderen die nooit kwamen.
Ik zal je hart blazen om je warm te maken, om je verlangen om te voelen, te creƫren en opnieuw te beginnen.
Ik blaas met dwang je vrouwelijk of je mannelijk geslachtsdeel, om de seksuele deur naar je ziel schoon te maken.

Ik zal het afval wegblazen dat je verzamelde terwijl je probeert te houden van wat niet geliefd wilde worden.
Ik zal de bezem, de spons en de doek gebruiken en alle bitterheid in je veilig schoonmaken.

Ik blaas je handen op om de banden te vernietigen die je ervan weerhouden te creƫren.
Ik zal je voeten tot stof blazen en de herinneringen van de voetafdrukken wissen, zodat je nooit meer naar die slechte plek kunt terugkeren.
Ik zal je lichaam omdraaien, zodat je gezicht de aarde zal kussen.
Ik blaas je ruggengraat van de wortel naar de nek om je kracht te vergroten en je te helpen rechtop te lopen.

En ik laat je rusten.
Hierna zul je huilen, en na het huilen zul je slapen,
En je zult mooie en betekenisvolle dromen dromen dromen,
en als je wakker wordt wacht ik op je.

Ik zal naar je glimlachen, en jij zult terug glimlachen
Ik zal je eten aanbieden dat je met plezier zult eten, het leven proeven, en ik zal je bedanken.

Want wat ik vandaag aanbied, werd me eerder aangeboden toen duisternis in mij leefde.
En nadat ik genezen was, voelde ik de duisternis vertrekken, en ik huilde.

Dan gaan we samen wandelen, en ik laat je mijn tuin zien, en mijn planten, en ik breng je weer naar het vuur.
En zullen samen praten met een enkele stem met de zegen van de aarde.
En we zullen naar het bos schreeuwen de verlangens van je hart.
En het vuur zal luisteren en de echo fluisteren, en we zullen samen hoop creƫren.
En de bergen zullen luisteren en de echo fluisteren, en we zullen samen hoop creƫren.
En de rivieren zullen luisteren en de echo fluisteren, en we zullen samen hoop creƫren.
En de wind zal luisteren en de echo fluisteren, en we zullen samen hoop creƫren.
En dan zullen we buigen voor het vuur, en we zullen alle zichtbare en onzichtbare bewakers aanroepen.

En je zult ze allemaal bedanken.
En je zult dankjewel zeggen tegen jezelf.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final