Iedereen beïnvloedt elkaar in allerlei opzichten

Iedereen beïnvloedt elkaar in allerlei opzichten. Het groeiende kind in de moederbuik beïnvloedt de moeder en de mensen om haar heen, en omgekeerd beïnvloeden de moeder en de mensen om haar heen het kind.
Vanaf het moment dat het zaad van de man het eitje van de vrouw is binnengedrongen, bevindt er zich in de vrucht de mogelijkheid tot bewustheid van zijn voor het groeiende kindje. Die mogelijkheid groeit mee met de groei van het embryo tot baby en wordt langzaamaan een daadwerkelijke bewustheid van zijn. Na de geboorte gaat die groei tezamen met de groei van het lichaam door en groeit het besef te zijn meer en meer, tot er een persoonlijk eigen bewustheid te bestaan gevormd is en vervolgens ontstaat de bewustheid van onderscheid, wat uitmondt in de zelfstandigheid van een persoonlijk zijn in de samenleving, wat de volwassenheid genoemd wordt.
Veel mensen vragen zich af wanneer het leven van een ongeboren kind begint, tot wanneer een zwangerschap onderbroken kan worden, zonder dat het een beëindiging van leven of van aankomend leven is. Ik zeg daarover, het ware leven ben Ik in alles en iedereen, altijd en eeuwig. Het zaad van de man leeft, en het eitje van de vrouw leeft. Het samensmelten van het zaad met het eitje is het samenvoegen van het ene leven met het andere leven tot één volledig leven in groei. Dat leven heeft op dat moment ook gelijk de kern in zich om tot volledige bewustheid van zijn te komen, de vlam van Mijn Zijn in het klein.
Elk leven heeft altijd met Mij te maken, omdat Ik het Enig ware leven in alles en iedereen ben. Het is niet de mens die met zijn rekenkundigheid bepaalt wanneer iets wel of geen leven is. Er kunnen omstandigheden zijn waardoor het afbreken van een zwangerschap noodzakelijk is of lijkt te zijn, maar het zou het beste zijn wanneer daarover eerst contact met Mij zou zijn, wat voor iedereen mogelijk is in zijn hart, waar Ik altijd in iedereen ben. Maar jullie mensen zijn vrij in je doen en laten, vrij om je keuzen te maken, in liefde voor Mij en je medemensen, of voor jezelf. Zo kiezen mensen voor eerlijkheid en betrouwbaarheid, zo kiezen mensen voor leugens en bedrog, zo kiezen mensen voor oorlog en doodslag, en zo kiezen mensen voor het afbreken van een zwangerschap, zo kiezen mensen in hun vrijheid voor wat goed is of voor het tegenovergestelde daarvan.
Wat wel of niet goed is, lieve mensen, hangt af van de intentie waarmee keuzen gemaakt zijn. Het is in alle opzichten aan Mij om te zien of de intentie waarmee een keus in vrijheid gemaakt is het goede of het tegenovergestelde daarvan beoogt. Van belang is daarbij of de keus onbaatzuchtig en zonder enig eigenbelang gemaakt is, of uit eigenbelang, voor het eigen welzijn. Want alle leven is eeuwig Mijn leven en aan Mij om te beheren, wat altijd uit ware liefde dienstbaar aan de mens zal zijn, aan wat het beste is voor alle mensen en wat alle mensen tot de ware gelukzaligheid van Mijn ware werkelijke leven zal brengen. Zalig degenen die dit begrijpen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final