Orphan Black (TV Series 2013–2017)


Aangezien deze serie werd uitgezonden op BBC America, lijkt het mij dat deze deel had moeten uitmaken van de Emmy-kandidaten. Ik vraag me dat echter af, aangezien het niet werd genoemd en op zijn minst de uitvoering van Tatiana Maslany in de hoofdrol een van de beste ooit in alle media is. Tatiana speelt de meerdere klonen moeiteloos. Of het nu Amerikaans, Brits, Oost-Europees, asociaal, non-conformistisch, conformistisch, hetero, LGBTQ is, ik twijfel nooit aan het personage. Ik was een fan en regelmatige kijker van United States of Tara, maar de uitvoering van Tatiana overtreft die van Toni Collette. Terwijl ik elke week van het eerste seizoen keek, ging ik van licht vermaakt door haar transformatie naar volledig geloven dat er meerdere actrices in de show waren. Ik keek naar de aftiteling en dacht dat er actrices ontbraken! Jordan Gavaris is ook geweldig als Tatiana' zijn broer. Hij brengt precies het juiste niveau van twijfel en toch steun aan het personage. De verhaallijnen, instellingen, regie zijn ook erg goed. Als video-sciencefiction denk ik dat dit een van de beste shows is die ik heb gezien. Het onderzoekt veel verschillende ethische en morele opvattingen - persoonlijk, wetenschappelijk en sociaal - met net genoeg griezeligheid om me zowel te vermaken als aan het denken te zetten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final