Colony (TV Series 2016–2018)


Josh Holloway (Sawyer, uit 'Lost') staat aan het hoofd van een prima cast, waaronder Peter Jacobson (Taub, uit 'House') in een spannende, dramatische kijk op wat de wereld zou kunnen worden als er buitenaardse wezens zijn geland en de mensheid is verdeeld in degenen die samenwerken, en degenen die lijden als ze dat niet doen. Er is een muur opgetrokken om de opeengepakte massa's uit het 'goede' deel van Californië te houden, en het toneel is klaar voor conflict en karakterontwikkeling. Jacobsons personage staat aan het hoofd van de 'Red Hats', de veiligheidstroepen die de verdeling van de mensheid in de 'gewone' mensen & 'de nieuwe elite' afdwingen. Smokkel en verzet maken een groot deel uit van het dagelijks leven onder het bewind van de buitenaardse opperheren. De parallellen tussen het echte leven in de 21e eeuw en de fictieve wereld van 'Colony' worden mooi behandeld, en het politieke statement dat de schrijvers maken is duidelijk: er is al een scheiding tussen de haves & the have-nots is reëel en verontrustend. Robotdrones patrouilleren door de lucht, je buren kunnen zich elk moment tegen je keren en de spanning is voelbaar vanaf de allereerste scène. Ik vond de eerste aflevering erg leuk, en ik hoop dat de kwaliteit van het schrijven zo hoog blijft. 'Colony' maakt een goede kans om een ​​hit te worden als mensen afstemmen, het is echt goed gedaan.
Helaas trokken ze de stekker uit deze serie!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final