Hond

Ik ben hond,
maar kerngezond;
heb vier poten en een staart;
ben gelukkig niet geboren in maart.

Astrologisch was ik anders "Vissen".
Moest ik nu mijn pootjes missen?
Ik huiver al bij die idee.
Dus hup, vooruit, weg ermee.

Ik doe wel aan hondentouw.
Anders zeggen ze zo gauw:
hee, wat is er met dat beest?
Is ie nog niet naar school geweest?

Yara, meisje en nog meer,
hoor ik wel honderdduizend keer.
Vervelend vind ik het niet echt,
dat men van die dingen zegt.

Mijn opvoedkundige talent
is natuurlijk en bekend.
Als pedagoog in het gezin
houd ik er de moed wel in.

Het is best aardig hond te wezen,
al kan ik geen letter lezen.
Begrijpen is een vak apart.
Dat doe ik met mijn hondenhart.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final