Energetische grenzen stellen

 Energetische grenzen stellen

is een thema dat bij gevoelige mensen speelt.
Je neemt moeiteloos de energie
van een ander over en vaak ben je
je er niet van bewust.

Maar wanneer je onder de mensen bent
kan dit je totaal leegzuigen,
kan er chaos in je hoofd ontstaan
en wil je het liefst naar huis.

Wanneer je je er wel bewust van bent,
komt de vraag of je dan achter een muur
moet gaan zitten, je af moet sluiten
van de buitenwereld,
zodat er niets meer doorkomt.
Alsof de energie van de ander een
bedreiging is...

Alles draait altijd om het vinden van balans.

Mijn ervaring is dat het belangrijk is
om te bepalen wat jouw energie is.
Hoe groot de cirkel om je heen is maar
vooral hoe krachtig je deze energie
naar buiten straalt.

Je hoeft je niet in een cirkel te stoppen
die van alle kanten dicht is en die niets
toelaat, want daarmee sluit je jezelf
als het ware op.

Toch raad ik je wel aan om een filter
om je heen te zetten die dat toelaat wat
jij wenselijk vindt. Die ervoor zorgt
dat het je duidelijk blijft wat van jou is
en wat van de ander.

Dit vraagt om oefening, maar ook om
alleen tijd. En daarmee bedoel ik
bewust alleen zijn en voelen hoe jouw
energie voelt. Dat is je basis.

Zodra je onder de mensen bent en voelt
dat je je verwijderd van je basis
is het tijd om je eigen energie terug te halen
en deze weer stevig om je heen neer te zetten.

Wanneer je geoefend bent in het terughalen
van je eigen energie, kun je dat doen terwijl
je onder de mensen bent.
Wanneer je dat niet bent, kun je het beste
een tijdje alleen zijn en het zo weer
in balans brengen.

Zijn wie je bent, oprecht zijn in je eigen energie,
is de beste "bescherming" tegen opgaan
in je omgeving.

Lichtflits

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final