Supernatural seizoen 13


Hier zijn we - seizoen dertien van Supernatural . Ik ben er al vanaf het begin erbij bij Supernatural . Hoe dan ook, het zien van de dertiende verjaardag van de show voelt als een soort mijlpaal, dus ook al was deze première niet precies waar ik op hoopte, ik ben nog steeds enthousiast over de terugkomst van de show. Het is niet alsof 'Lost and Found', geschreven door showrunner Andrew Dabb, het slechtste uur televisie is dat de show heeft uitgebracht. Het is ook niet saai of oninteressant. Het is gewoon Bovennatuurlijk , en daarmee bedoel ik dat het middenweg is, halverwege het seizoen, schilderen op nummer Bovennatuurlijk . Alle hoop is echter niet verloren.

Sam en Dean Winchester (Jared Padalecki en Jensen Ackles) gaan verder waar seizoen twaalf was gebleven en hebben niet alleen te maken met het verlies van elk van hun bondgenoten (Crowley, Cas en Mary), maar ook met een pasgeboren, hoewel hij er erg tiener uitziet, Jack de nephilim, zoon van Lucifer. Jack is naakt vertrokken om zijn vader te zoeken. Terwijl Sam en Dean hem volgen, hebben ze het meest verrassende gesprek van de avond:

Decaan: “Hij is slecht. We moeten alles wat we hebben naar hem gooien!

Sam: 'Hij is nog maar een kind, Dean. We moeten hem beschermen!”

Daan: “Nee, nee. Hij is de zoon van Lucifer, dus daarom is hij slecht en moet hij gedood worden!”

Enzovoort. Dit is het deel van de show waar ik zonder zou kunnen, omdat we het allemaal al eerder hebben gehoord, en op een gegeven moment, dertien seizoenen later en zo, zou er niet wat meer karakterontwikkeling moeten zijn? Dean's volharding dat Jack slecht is, simpelweg omdat hij de zoon van Lucifer is, voelt als een regressie naar de Dean van seizoen één tot en met vijf. Sindsdien werkt Dean samen met een aantal bovennatuurlijke wezens, en heeft hij niet, oh, ik weet het niet... Gods zuster van het vernietigen van de wereld gepreekt? Als je besluit om dit seizoen bij mijn recensies te blijven, zul je merken dat ik Dean een beetje hypocriet vind, en ik vind het leuk om hem erop te wijzen. Maar ik vind hem ook leuk, en het zou eerlijk kunnen zijn om te zeggen dat Dean waarschijnlijk emotioneel gecompromitteerd is door het verlies van Cas en Mary, en dat hij terug is naar de 'eerst schieten-vraag-later'-manier van denken als verdedigingsmechanisme.

Sams gevoelens hierover zijn logisch, aangezien Sam altijd degene is geweest die op zoek was naar het goede in mensen, ongeacht wie of wat ze zouden kunnen zijn. Dat ze samen in een gevangeniscel zaten, was toen heel logisch. En eerlijk gezegd hoop ik dat Sam gelijk heeft over Jack. Als het meest interessante deel van deze première was Jack (Alexander Calvert) zowel grappig, vertederend, tragisch als angstaanjagend, wat Calvert prachtig deed. Jack zou een ontroerend verhaal kunnen vertellen over de aard van goed en kwaad, natuur versus opvoeding, en of waar we vandaan komen alles is wat we zijn. Calvert wordt op dit moment echter slechts voor vijf afleveringen op IMDB gecrediteerd, dus misschien zal hij niet zoveel impact hebben als ik hoop. Toch gaf zijn aanwezigheid hier de show wat ademruimte.

Wat de rest van de aflevering betreft, is Supernatural beter geweest. Sommige van de meer emotioneel geladen scènes, vooral die waarin Dean naar een dode Cas kijkt, verloren veel impact door fotoshoots en persberichten over de terugkeer van Misha Collins. Ze raken het doel gewoon niet. Ik begreep het punt niet helemaal van de onthulling van Dean die tot God / Chuck bad - als die scène was geplaatst terwijl Sam in het fastfoodrestaurant was , had het misschien beter gespeeld. In plaats daarvan begrijpen we Dean's hoofdruimte pas helemaal aan het einde, bijna als het er niet toe doet. Het is logisch dat Sam en Dean Jack terugbrengen naar de bunker, maar ik geloof Dean's houding ten opzichte van Jack nog steeds alleen maar omdat de emoties hoog oplopen nadat ze een enorm verlies hebben geleden. 

oewel ik ergens in het midden zit over hoe Mary's terugkeer vorig seizoen is verlopen, is het goed om Samantha Smith terug te hebben, evenals Mark Pellegrino. Welke plannen Lucifer ook voor Mary heeft, het lijkt erop dat hun heldendaden in de apocalypswereld een tijdje aan de kant zullen worden geschoven. Dat vind ik prima. En dat is waarschijnlijk waar ik uiteindelijk ben met de première van seizoen dertien - ik vind het prima.
  • Ik vind het leuk dat Jack onthult dat hij Castiel als zijn vader beschouwde, niet als Lucifer. Het is een mooie voortzetting van Castiels vreemde connectie met Kelly en de baby vorig seizoen, iets wat Dean hersenspoeling noemde.
  • Dean voegt (met tegenzin) Crowley toe aan de lijst met mensen die hij wil dat Chuck terugbrengt. <lachende emoticon>
  • Is dit de eerste keer dat de show Metallica gebruikt? Hallo, de veertienjarige Katey die bang is voor "Nothing Else Matters" op haar iPod.
  • Tot nu toe weten we dat Jack wordt beïnvloed door Angel Radio en niet door een Angel Blade. Waarom zijn engelen weer zo bang voor nephilims?
  • Ik noem het nu - Chuck komt terug.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final