Neem tijd

‘Neem tijd voor jezelf om op te laden’
In het bos zie ik de zonnestralen tussen de bomen doorkomen. Op de grond ontstaat er een prachtige schittering door de druppels op de bladeren. Deze schittering trekt me aan. Ik besluit om er even naar toe te lopen.
Aangekomen op de plek ga ik door mijn hurken en ontvang zo dankbaar de verwarmende zonnestralen op mijn gezicht. Héérlijk en met een brede glimlach adem ik dit energie gevend moment in. Als ik om me heen kijk, ontdek ik kleine plantjes van de veldkers. Een mooi kruidje om aan te sterken na de wintermaanden.
Wat wil de natuur mij op dit zonnestralend plekje meegeven?
De natuur weerspiegelt via deze weg heel krachtig mijn behoefte om op te laden. Waarbij ik de warmte en de omarming toelaat die ik op dit moment nodig heb. Zodat ik mezelf kan voor zien in (voedende) energie, lichamelijk en geestelijk.
Vooral voor (hoog)gevoelige mensen, is tijd voor jezelf belangrijk. Om zo op te kunnen laden. Neem dan ook regelmatig een moment voor jezelf. Sta stil en voel wat jij nodig hebt om jezelf (wat meer) energie te geven.
Zo zijn voor mij de dagelijkse natuurwandelingen en spiegelende natuurschatten op mijn pad mijn oplaadmomenten. Ook bewust kiezen voor een theemoment op de bank kan mij rust en energie geven.
Hoe laad jij je weer op?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final