Chakra’s

Voorhoofdchakra
De 6e is het derde oog en zit op je voorhoofd (indigo). Het wordt ook wel ''Ajna'' genoemd in het Sanskriet.
Zorgt ervoor dat je de realiteit kunt waarnemen, ook helderziendheid en visie hebben. Het beïnvloedt de manier waarop je naar de wereld kijkt, je intuïtie kan gebruiken en hoe jij met de gebeurtenissen rondom je heen omgaat. Veel kinderen met ADHD hebben juist problemen om de wereld vanuit hun eigen basis te bekijken. Meestal is de plek onrustig en registreert ook onrustig de omgeving. Ook nederigheid, geloof en onschuld. Problemen met de 6e chakra zorgt voor slijmbeursontsteking, vermoeide ogen, hoofdpijn en migraine, oog/oor problemen, hoofdpijn, slapeloosheid, nachtmerries.
Vragenlijst kleuren
Beantwoord iedere vraag met ja of nee
INDIGO Ja Nee
1 Ik ben heel intuïtief.
2 Ik heb vaak voorgevoelens die uitkomen.
3 Ik weet van tevoren vaak al hoe dingen gaan lopen.
4 Ik ben erg sociaalvoelend.
5 Ik ben erg trouw aan mensen in mijn leven.
6 Ik ben een bron van inspiratie voor anderen.
7 Ik ben uitermate spiritueel.
8 Ik erger me eraan als een ander heel nuchter is en niet bereid om naar een andere visie te luisteren.
9 Ik kan erg onzeker zijn.
10 Ik heb veel behoefte aan raad en advies van anderen.
Tel per kleur hoeveel ja of nee je hebt beantwoord. Ja: Je chakra werkt naar behoren. Nee: Er kan een blokkade zijn. Lees welke kruiden je zou kunnen nemen om je chakra goed te laten werken. De oorspronkelijke test bestaat uit 15 vragen per kleur. Daarom is deze test een indicatie.
Bijbehorende voeding en kruiden.
Hoe kiezen we kruiden, maar ook groenten, die ons kunnen helpen. Je kunt gebruik maken van de kleuren van de kruiden die overeenkomen met de kleur van de chakra. Je kunt ook kijken naar de werking van de kruiden en ze op die manier gebruiken.
De kruiden kun je gebruiken door er thee van te zetten of wierookstokjes op te steken of etherische olie op de plek te smeren of te verdampen. Er zijn legio mogelijkheden.
Lavendel, citroenmelisse, eucalyptus. Walnoot, dennennaalden, pepermunt, afrikaantje, rozemarijn, jasmijn, ogentroost, bijvoet, papaver, maanzaad knoflook, radijs, raap.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final