Dieren

Dieren geven ons prachtige spiegels om in te kijken. Waar je een stukje van jezelf en dat wat je nodig hebt in kunt terug zien. Zo zie ik de laatste tijd regelmatig zweefvliegen op mijn pad. Nieuwsgierige bestuivers die op een bijzondere manier ‘stil in de lucht' kunnen hangen. Tijdens het zweven, maken ze veel geluid. Waardoor ik ze vaak eerder hoor dan zie.
Als ik buiten in onze tuin sta, hoor ik een zweefvlieg in de buurt. Opeens komt de vlieg vlak voor mijn gezicht zweven. En zie ik zijn prachtige grote facetogen. Al stil hangend vlak voor mijn ogen, ervaar ik de volgende spiegelwoorden:
“Ik zie jou! maar zie jij eigenlijk wel jezelf?"
Deze woorden komen heel krachtig binnen. De prachtige zweefvlieg houdt me zo een NatuurSpiegel voor met een geweldig inzicht.
‘Sta regelmatig even stil om zo jezelf (echt) te zien’
Stilstaan bij jezelf. Waarbij je even stopt met al je bezigheden. En je jezelf de volgende vragen stelt.
Hoe voel ik me op dit moment?
Doe ik nog wel de dingen die bij me passen
en me ook van binnenuit blij maken?
Jezelf 'onder ogen' komen, kan best lastig zijn. Soms zelfs confronterend. Vaak worden we zo geleefd door onze dagelijkse bezigheden. Of hebben het te druk met alle taken die op de 'dit moet ik nog allemaal doen lijst' staan. Dat je zomaar jezelf letterlijk en figuurlijk voorbij loopt.
Geef jezelf regelmatig een 'zweefvliegmoment'. Keer naar binnen om zo te ervaren hoe het echt met je gaat. En geef jezelf dat wat je op dat moment nodig hebt.
Prachtig hoe de natuur via haar spiegelingen, zoals de zweefvlieg, je uitnodigt om een blik naar binnen te werpen. Zo ontdek je steeds weer een stukje van jezelf. En ontmoet je de (gevoelige) persoon die jij diep van binnen bent. Zodat je de stappen kunt zetten die nodig zijn. Wat leidt tot steeds meer voldoening en innerlijke rust in je (werk)leven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final