Mandala dagkaart


Ha lieve mensen, vandaag wil ik het eens over dankbaarheid hebben.

Dankbaarheid is nu ook voor mij persoonlijk van groot belang, maar in het begin vond ik het woord dankbaarheid op de één of andere manier ook oudbollig klinken, maar ook daar is het nut bij mij nu goed van doordrongen.
Net als houden van mijzelf is ook dankbaar zijn nu één van mijn grootste waardes in mijn leven.

Door mij bewust te focussen op dankbaarheid in voor mij persoonlijk moeilijke tijden, dat zorgde er namelijk weer voor dat ik het ging zien.
In mijn veelal stille verdriet, eenzaamheid raakte ik vaak steeds verder van de kern verwijdert van wie ik werkelijk was.
En zag daardoor in periodes steeds minder de mooie kanten van mijn leven, het lukte mij dan niet omdat te zien/te voelen, terwijl dat er natuurlijk er wel was.

Door aan persoonlijke ontwikkeling te doen of door moeilijk te denken het is maar hoe je het ziet, daardoor werd mij uiteindelijk wel duidelijk dat als je je focus opdat gaat leggen wat wel goed is of opdat wat wel fijn is in je leven dat er dan een kentering in mijn leven van periodes van niet begrepen, niet gehoord, niet gezien kwam.

We leven nu eenmaal de wet van aantrekkingskracht en door bewust dankbaarheid op te zoeken, dat maakte dat ik er steeds weer meer oog voor kreeg.

Was het makkelijk om te doen, nee zeker niet want als je diep zit dan is het vooral donker om je heen.

Maar door een bijzonder fijn gezin te hebben, die mij in die tijd ook zeker niet begrepen maar wel onvoorwaardelijk van mij houden, daarvoor wist ik mij mijzelf dan uiteindelijk weer die schop onder mijn kont te geven om aan onze keukentafel te gaan zitten om toch elke dag dan weer bewust dingen op te gaan schrijven waar ik wel dankbaar voor was.
In het begin deed ik dat al huilende omdat ik wist dat het er was, maar het voordat moment niet kon voelen.
Maar door toch daarin door te zetten dat zorgde uiteindelijk dan toch weer voor een positieve verandering in mijn leven.

Langzaamaan ging ik dan het ook weer voelen dat het er wel was en werd ik weer de Hettie die ik werkelijk ben en lachte het leven mij weer in al z'n facetten toe.

Ik deel mijn verhaal zo openlijk omdat ik weet dat je er baat bij kunt hebben als je diep zit.
Weet dat je nooit alleen bent al kan dat wel zo voelen voor een periode.

Hoor en zie jezelf echt zo belangrijk, geef jezelf de ruimte om er te mogen zijn.
Een ieder van ons is dat waard!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final