Gender(ing) Energie

 Gender(ing) Energie

Ik ben noch man noch vrouw. Ik ben de samensmelting van complementaire tegenpolen die zich in stilte oplossen. Ik weet niet waar ik heen ga, want het is in stilte dat alle dingen in volle potentie zijn. Ik heb geen vaste plek in de wereld want ik behoor tot de vormloze en naamloze rivier van eindeloze creatie. Ik heb geen agenda om naar je te brengen, maar in mijn hart ben ik geïntroduceerd om te zeggen dat ik van je hou.

Ik ben niet ingebed door woorden, zodat ik alleen in de stilte gekend mag worden. Ken me niet alleen door de manier waarop mijn lichaam verschijnt. Het is een projectie van mijn Zijn, en een vat voor mijn worden.

Ik ben de mogelijkheid voor een dans tussen de mannelijke en vrouwelijke alchemie binnenin. Ik ben de ontmoeting van de volheid van de aarde, de leegte van de hemel, het leven gevende water en het brandende transformationele vuur. Ik ben degene die in vriendschap de hand reikt naar de ander omdat ik het Zelf daar weerspiegeld vind.

Mijn lichaam mag dan terugkeren naar het stof van de creatie, maar mijn innerlijke Zelf stroomt voor altijd in fusie met zijn Bron. Ik ben, zoals het gezegde zegt, een vreemde in een vreemd land.

Ik kan hier geen blijvend thuis vinden omdat ik de ruimte ben tussen dingen en de aanwezigheid in de leegte. Ik ben hier voor een tijd, en in mijn bijzijn ben ik in staat tot eindeloze liefde.

Ik kan je omarmen maar zal je nooit vasthouden want dat zou de scheiding van vrijheid en liefde zijn die deze reis inhoudt.
Vertrouw me alsjeblieft om te spreken en te luisteren vanuit mijn bewustzijn van wat we zijn. Seksuele energie is een rivier tussen de oevers van onze ziel, en de ene probeert de ander niet te bedwingen, maar zich even bezig te houden met de eeuwige dans waar de druppel de oceaan kan voelen.

Ik verwacht niets van jou, maar ik bied toch mijn handen en mijn hart aan. Laten we elkaar ontmoeten, want wat hebben we te verliezen behalve onze trots en valse identificatie?

Wij zijn de schakel tussen de dimensies, de poort voor transformatie en de geboorte van bevrijding. Dit is niet zomaar poëtische taal, maar een uitdrukking van de passie die onze beperkingen doorbreekt en ons vrijmaakt om lief te hebben. In deze Unie zal al het andere wegvallen om de Essentie moeiteloos te onthullen.

Mijn innerlijke man houdt van mijn innerlijke vrouw zonder voorwaarden en alle andere ontmoetingen zijn een weerspiegeling van deze synergie. Als stenen in stille wateren worden gedumpt, verspreiden zich rimpels zich om de oevers van onze scheiding samen te voegen, en voelen we de Bron steeds mooier.

Wat moeten we bereiken in onze huidige bijeenkomst? Niets. Ik heb geen idee. We zijn hier alleen om te erkennen wat we al zijn. Wat valt er te doen dan te verheugen in wat we zijn en onze schijnbare verschillen omarmen?

Het is op de manier waarop ieder van ons anderen spiegelt, dat Liefde allemaal omvat en ons terugbrengt naar onszelf in orgasmische vreugde, onze lichamen ontbinden om het Universum binnenin te onthullen.

Ik ben het begin en het einde, want jij laat me terugkeren naar mezelf. Ik kan je niet bedanken, want er blijft niets anders over. Liefde is nu zwanger in de eindeloze oceaan. Alleen als het verlangen terugkeert zal deze oceaan de dans van Evolutie opnieuw baren, en zal de Bron opnieuw proberen zichzelf te leren kennen.

Elijah David
(november 1996)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final