Constable of the Tower


❤Constable of the Tower William Kingston schrijft aan Cromwell❤
❤3 mei 1536❤
.
❤ Sir William Kingston kreeg van Thomas Cromwell de opdracht om verslag uit te brengen over alles wat Anne Boleyn zei en deed tijdens haar verblijf in de Tower.
Om hierbij te helpen, werd de vrouw van Kingston geplaatst als een van de drie dames die de koningin dienden, en niemand mocht met Anne praten tenzij Lady Kingston aanwezig was.
❤Dankzij de brieven van William Kingston aan Cromwell weten we veel over wat Anne Boleyn deed en zei tijdens haar gevangenschap in de Tower of London.
Op 3 mei schreef Kingston aan Cromwell over de aankomst van Anne bij de Tower.
❤Kingston schrijft ~
"Toen mijn heer van Norfolk en de Raad van de Koning de Toren verlieten, ging ik voor de Koningin naar haar verblijf.
Ze zei tegen mij:
"Dhr. Kingston, zal ik een kerker ingaan?
Ik zei: "Nee, mevrouw. Je gaat naar het onderkomen waar je lag bij je kroning.'
'Het is te goed voor mij,' zei ze; Jezus, heb medelijden met mij; en knielde neer, een flink tempo huilend, en in hetzelfde verdriet verviel ze in een grote lach, zoals ze sindsdien vele malen heeft gedaan.
Ze verlangde dat ik de hoogheid van de koning zou bewegen zodat ze het sacrament in de kast bij haar kamer zou kunnen hebben, dat ze om genade zou kunnen bidden, want ik ben even vrij van het gezelschap van mensen als voor zonde, zoals ik vrij ben van jou, en ben de echte getrouwde vrouw van de koning.
En toen zei ze: Meneer Kingston, weet u waar ik hier ben? en ik zei: nee.
En toen vroeg ze me:
Wanneer heb je de koning gezien?
en ik zei dat ik hem niet meer zag sinds ik [hem in] de Tiltyard zag.
En dan, meneer K., verzoek ik u mij te vertellen waar mijn heer mijn vader is? En ik vertelde haar dat ik hem had gezien voor het diner in de rechtbank.
O, waar is mijn lieve broer?
Ik zei dat ik hem op York Place had achtergelaten; en dat deed ik dus.
'Ik hoor zeggen,' zei ze, 'dat ik samen met drie mannen zou worden beschuldigd; en ik kan niet meer zeggen dan nee, zonder dat ik mijn lichaam zou openen.
En daar opende ze haar jurk.
O, Norris, heb je me beschuldigd?
Jij bent bij mij in de Toren, en jij en ik zullen samen sterven; en, Mark, je bent hier om.
O, mijn moeder, u zult sterven met verdriet; en veel geklaagd over mijn vrouwe van Worcester, omdat haar kind niet in haar lichaam bewoog.
En mijn vrouw zei, wat zou de oorzaak moeten zijn?
En ze zei, voor het verdriet dat ze voor mij op zich nam.
En toen zei ze, meneer Kyngston, zal ik sterven zonder gerechtigheid?
En ik zei: de armste onderdaan die de Kyng heeft, heeft gerechtigheid.
En daar lachte ze mee.......

❤ https://www.tudorsociety.com/sir-william-kingston-arrest.../
.
☕️ https://ko-fi.com/thetudorintruders

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final