De Ark van Noach - Arkmuseum


VerhalenArk

De Ark van Noach vaart de wereld rond. Eerder legde de boot aan in onder andere de havens van Wijk bij Duurstede, Schagen, Rotterdam, Sliedrecht, Arnhem, Amsterdam, Drachten, Aalsmeer, Hoorn en Urk. Hoe lang de VerhalenArk ergens precies blijft is afhankelijk van de weersomstandigheden. Het gaat hier natuurlijk niet om de echte ark, maar om een enorme replica. Aad Peters is de eigenaar van de Ark, waar achttien maanden aan is gewerkt.

In de Bijbel staan de exacte afmetingen van de Ark van Noach. Deze was ongeveer honderdveertig meter lang. De Nederlandse Ark is met zijn zeventig meter dus 'slechts' half zo groot. Aad Peters, bedenker van onder andere Bulletje in de Mini Playback Show, veranderde de Ark in een cultureel, Bijbels entertainmentschip.

Vredesduif

"Huibers richtte zich vooral op het verhaal van Noach", vertelt Peters aan het Nederlands Dagblad. "Dat leek mij het perfecte podium om de rest van de verhalen uit de Bijbel te laten zien." De route door Peters' Ark begint bij Adam en Eva en eindigt via Noach, David en Goliath bij Jezus. 

De ark is weer in Lelystad.

Enkele jaren geleden lag de ark ook daar en ben ik het zelf gaan bezoeken.
Gisteren heb ik mijn dochter mee genomen om het te laten zien, ook mijn hondje heb ik mee genomen want een hond aan de lijn mag mee naar binnen...
In het restaurant lekker een hapje gegeten en genoten van de sfeer.
Voor mijn hondje een flesje water gekocht en hij kreeg een schaaltje van de vriendelijke juffrouw die daar werkt.
Personeel is heel erg vriendelijk en je kunt gerust de toer lopen en alles lezen en bekijken....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final