Genieten

GENIETEN
Ik heb duizenden verhalen
En een overvolle rugzak
Een paar bewaarde tranen
weemoed in het zijvak
Ik zou uren kunnen praten
Van de klappen die ik ving
Maar elke deur die ik gedicht heb
Gaf een splinternieuwe opening
Grote dromen maakten plaats
Voor een momentje op een dag
Voor het warm van een zonnestraal
De schoonheid van een glimlach
De diepte van een goed gesprek
Een vriendschap voor het leven
De steun van een paar woorden
Die ik voor jou heb geschreven
Naarmate dat ik ouder word
Ben ik bewust geraakt
Van al die kleine dingen
Dat wat mij gelukkig maakt
er is zoveel te beleven
Elke dag biedt nieuwe kansen
Het is de symfonie des levens
En ik blijf nog even dansen
Ik dans nu langs mijn nieuwe pad
s’avonds, midden op het plein
Ik voel bewust die energie
Van eindelijk mijzelf zijn
Weet je vriend, ik snap het nu
Ik had dat dal dus nodig
Hou vast aan wat er echt toe doet
Laat los wat overbodig
Ergens aan de horizon
Ver voorbij die rechte lijn
Ver voorbij wat is geweest
De weemoed en oprechte pijn
Ergens aan die horizon
Daar liggen zaken van het hart
Een stukje van jouw nieuwe ik
Een nieuwe kans, een nieuwe start
We struinen door de branding
We dansen elke nacht voorbij
Een rugzak aan ervaringen
Weegt zwaarder dan een schone lei
De zucht van een vervlogen lach
De tranen die we lieten
Ze leerden ons in dit moment
Om te genieten...

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final