Geduld

 Geduld kwam op bezoek

en herinnerde me er aan
dat goede dingen tijd nodig
hebben om tot bloei te komen.

Vrede kwam op bezoek
en herinnerde me er aan
dat ik kalm mag blijven
tijdens de stormen van
het leven, en ongeacht
de chaos om me heen.

Hoop kwam op bezoek
en herinnerde me er aan
dat er betere tijden in het
verschiet liggen.

Vriendelijkheid kwam op bezoek
en herinnerde me er aan om
zachter, vergevingsgezinder
en medelevender te zijn,
zowel naar mezelf als de
mensen om mij heen.

Vertrouwen kwam op bezoek
en herinnerde me er aan om
mijn gaven en talenten niet te
verbergen of te onderdrukken
om anderen zich meer op hun
gemak te laten voelen, maar
om te omarmen wie ik ben.

Focus kwam op bezoek
en herinnerde me er aan
dat de onzekerheden en
oordelen van mensen over
mij niet mijn probleem is.

Vrijheid kwam op bezoek
en herinnerde me er aan
dat niemand controle heeft
over mijn mindset, gedachten
en welzijn, behalve ikzelf.

Liefde kwam op bezoek
en herinnerde me er aan
dat ik het niet bij anderen
hoef te zoeken, want
liefde is wie ik ben.

© Tahlia Hunter

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final