Waarom duisternis, vraag je?

 “Waarom duisternis, vraag je? De duisternis beschermt je, mijn liefste...

Je begraaft de stukken van jezelf die te angstaanjagend zijn om onder ogen te zien, je begraaft ze in de nacht en mist totdat je er klaar voor bent.

Je hoeft dus nooit te dragen wat je nog niet kunt verdragen, of te voelen wat je nog niet klaar bent om te voelen. Het is intelligent, deze begrafenis.

Maar dan vergeet je het. Je vergeet dat de Onderwereld alleen maar uit verlaten stukken van JOU bestaat. Je vergeet dat JIJ degene was die de stukken daar gelegd heeft. Het was je eigen creatie, het monsterlijke Hel rijk, de duivels en de draken.

Deze verloren en bange fragmenten verlangen voor altijd naar jou terug te keren. De duisternis zoekt jou. Het zal je achtervolgen, je stalken, je volgen waar je ook gaat.

Je kunt niet vluchten, want het is alles wat jij hebt, alle verlaten stukken van je grote en oude hart, ze hebben allemaal hulp nodig, verlangen naar integratie, roepend om inclusie.. insluiting in een groter zelf.

Ik beloof je, ik beloof je, in het diepst van je meest verschrikkelijke wanhoop en eenzaamheid, in de uitpuilende ogen van het meest afschuwelijke monster dat je achtervolgt..

Als je stopt, en het onder ogen kijkt, en gewoon hard genoeg kijkt, als je er klaar voor bent, en geen moment eerder..

Daarom, als Je kijkt gewoon hard genoeg, en door de ogen van liefde, zul je zien... jezelf. Niet dood daar, maar leven.

Geen vernietiging, maar absolute veiligheid. Je zult je eigen lieve ogen naar je terug zien glimlachen, een veilige plek binnen het trauma.

Jouw redding ligt in de duisternis, zie je, en de redding ervan ligt in jou. Je bent EĆ©n, je was altijd al. Geen scheiding! Niets te vrezen dan het verlies van alle angst!

Laat de duisternis je hebben mijn liefde, adem in zijn heilige kern, geef het waar het om huilt, en je zult de meest buitengewone kracht voelen, het meest verblindende Licht kennen!

Waarom duisternis, vraag je? Je bent dus beschermd tegen je eigen immense Kracht.

Tot je er klaar voor bent... "

- Jeff Foster.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final