Spreekt Luiheid


Vind het zo leuk zo leuk
van stil zijn, heel stil,
om helemaal niets te doen,
En om het te doen, wat niet te doen is
en van niet zijn, ook niet gaan.
Ik doe niks en iedereen zegt me
dat ik het heel goed doe.
Ik maak rijst van nul, pudding van nul
(wat niks is, zie je echt)
en het is allemaal heel goed, lekker,
gewoon omdat het niet hoeft.
Ik doe niks ben zwemmer,
maar niet degenen die daadwerkelijk zwemmen,
Wat is het vermoeiend, zo overweldigend;
je moet zwemmen, hier voor mij,
heeft een ondraaglijke fout:
die fout op het einde
En zeg niet ik doe niks
omdat ik het zo goed mogelijk doe
En als ik het niet meer doe is het omdat niks
Te veel doen is een vloek.
Ik wil niet gaan het is nog te vroeg
Wat de haast is dit? Dit kan niet waar zijn!
Laat me gewoon met rust want ik heb vandaag
heel niks te doen
Gedicht "Spreekt Luiheid" van Alvaro Magalhães

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final