Solos (TV Mini Series 2021)


Zeven unieke karaktergedreven verhalen. Elk personage gaat op een spannend avontuur in een onzekere toekomst en ze zullen tot de conclusie komen dat we zelfs tijdens onze meest geïsoleerde momenten allemaal met elkaar verbonden zijn via de menselijke ervaring.

De thema’s die door elke aflevering weerklinken, en dat zijn er zo veel, zijn perfect getimed en afgestemd op een ‘bijna aan het einde’ pandemie-release.

Hoewel Solos een serie in anthologiestijl is, is het geen serie op zichzelf staande afleveringen. Het is een uitgebreide miniserie die één op zichzelf staand verhaal vertelt met een specifiek einde.

Het schrijven is echt geweldig, en het acteerwerk is fantastisch, waarbij beide vaardigheden samenkomen om iets te creëren dat een reeks monologen is die zelden monoloogachtig aanvoelen.

Ik zou graag elk van de thema's willen bespreken, maar het zou bederfelijk worden, maar ik kan zeggen dat voor degenen die dit begrijpen en begrijpen wat ze ermee deden, de thema's aangrijpend, betekenisvol en diep emotioneel zijn.

De samenhang aan het einde is bijna perfect, behalve dat er slechts vaag naar de aflevering "Nera" wordt verwezen, en ook geen mini-verbinding leek te delen met een van de andere, zoals de rest van de afleveringen allemaal leken te doen. Doen. Het is de meest geïsoleerde van alle afleveringen en het heeft me ertoe aangezet opnieuw te kijken en na te denken waarom. Was het door de bewerking dat de verbinding met de rest werd verwijderd of was het opzettelijk? Er is zoveel dat niet bij de rest past. Het bevat bijna alle thema's, maar er hangt een heel sterk gevoel van 'een van deze dingen is niet zoals de andere'.

De laatste aflevering is zo rijk en vol betekenis en referentie... het is verbazingwekkend. Het acteerwerk is perfect. De subtiele gezichtsveranderingen van Morgan Freeman zijn briljant.

Ik denk dat mijn favoriete aflevering die met Constance Wu is. De emotionele reis die ze ons meeneemt is een onderbuikgevoel. Het is ook de eerste aflevering die ons echt een idee geeft van wat er op grotere schaal gebeurt.

Ik hield van het hergebruik van specifieke taal in verschillende contexten, met verschillende betekenissen, maar ik wilde teruggrijpen op de dingen die we eerder hadden gezien, en er soms een nieuw licht op werpen en een ander begrip naar voren brengen.

Twee dingen waar je op moet letten waar je misschien niet aan denkt bij de eerste keer kijken: 1: luister naar het verhaal dat Morgan Freeman voor elke aflevering geeft. Zodra je beseft dat hij niet alleen een verteller is, maar ook een personage, en wat zijn rol is in relatie tot hen allemaal, krijgt het verhaal een nieuwe betekenis. 2: bekijk de foto's die ze hebben geselecteerd om de letters te vullen die elke aflevering openen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final