Vergeven


Vergeven is niet zwak, het is juist sterk om jezelf te bevrijden
Vergeven zegt niet dat je wilt dat iets nog een keer gebeurt, maar dat je de invloed van een gebeurtenis op je huidige leven loslaat. Als je niet vergeeft, blijf je vastzitten in boosheid, verdriet en oordelen en zo blijven ook de mensen die je pijn hebben gedaan met je verbonden. Dit beïnvloedt bewust of onbewust ook de mate waarin je liefde, geluk en rust in je huidige leven kunt ervaren. Een ander vergeven is eigenlijk zeggen: je hebt mij pijn gedaan, maar die pijn laat ik nu los en kies ik voor mijn eigen geluk. Zorg wel dat je vervolgens uit zelfliefde duidelijk je grenzen trekt, zodat het niet nog een keer gebeurt. Op die manier kun je zowel de fouten van jezelf als van een ander vergeven. Daarmee bevrijd je jezelf en kan er meer liefde in je leven stromen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final