The Law According to Lidia Poët


In het Turijn van eind 19e eeuw vecht de jonge Lidia Poët (Matilda De Angelis) tegen alles en iedereen om te krijgen wat haar toekomt: inschrijving in het officiële register van advocaten. Een beroep dat in die tijd uitsluitend was voorbehouden aan mannen. Toch kan niets haar droom tegenhouden om de eerste vrouwelijke advocaat in Italië te worden.

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat dit een briljante werk zou zijn. Ik ben absoluut fan van de cinematografie, de muziek, de cast en de sfeer van de late jaren 1800 die hier is gecreëerd. De kostuums zijn zo goed dat ik geen kans kan missen om te prijzen hoe mooi ze zijn. Ik moet ook opmerken dat ze geen betere actrice hadden kunnen kiezen voor de hoofdrol. Ik denk dat ze niet alleen prachtig is, maar dat ze ook ongelooflijke acteerkwaliteiten heeft. De andere twee hoofdrolspelers spelen hun respectievelijke rollen tot in de perfectie. Je kunt ze alleen maar steunen, aangezien ze allemaal deelnemen aan het onderzoeken van de vele zaken die worden voorgelegd. Dit format is misschien niet voor iedereen geschikt, maar als je het eenmaal onder de knie hebt, zijn deze zeer geïnspireerde verhalen en cases een absoluut genot om naar te kijken voor fans van dit genre. Ik zou dit zeker aanbevelen aan iedereen die houdt van onderzoeksseries, vergezeld van een geweldige cast en onberispelijk schrijven. En dan te bedenken dat deze serie op een echt persoon is gebaseerd die de geschiedenis in ging als de eerste advocate in Italië. Ik kan deze serie echt wel aanbevelen. Hopelijk komt er een tweede seizoen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final