Salems Lot (1979)


Een verrassend succesvolle verfilming op klein scherm van de vampierroman van Stephen King. In de stad Jerusalem's Lot in Maine dringt het langzaam tot de schrijver Soul door dat antiquair Mason een voorbode is van bloedzuigend kwaad. Deze versie van de bioscoopuitgave is bewerkt uit de 190 minuten durende, tweedelige tv-film en is iets bloediger en strakker dan het origineel. Door de buitensporige plot-expositie van Paul Monash 's teleplay weg te halen , legt het de nadruk op Hooper's vloeiende camerawerk, griezelige sfeer en bekwame afhandeling van de aangrijpende climax.
Ik had het in de jaren 80 het gezien als een tv serie en nu ruim 37 jaar later met mijn dochter.
Ik weet nog toen het doen op tv zag dat ik het super spannend vond en ook me kapot schrok toen die vampier in beeld kwam.
Muziek is goed en maakt het nog spannender.
Mijn kind vond het ook leuk om te zien, want bedenk wel dat er in die tijd nog geen echte special effecten waren en er echt een verhaal verteld moest worden met de middelen die ze in die tijd tot beschikking hadden.
Ruim drie uur duurt de film, wij hebben het op een online film site gekeken, maar door het draaien en door dat het niet goed door kon lopen begonnen we om 17.00 en tegen 23.00 uur hadden we pas de hele film gekeken, maar het was de moeite waard.....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final