Het was de vrouw


Het was de vrouw die werd neergeschoten. De vrouw die geen zonde beging. Beschikbaar voor iedereen. Altijd met een glimlach en een knuffel om iedereen te troosten die het nodig had. Haar moederlijk hart heeft haar zo gemaakt. Er was geen andere jurk die haar paste. Ik kon geen andere schoenen aantrekken om langs de weg te lopen, dat leven vertelde me dat het mijn eigen was.
Alleen de wereld kende haar niet echt.
Iedereen volgde haar, iedereen keek naar haar gezicht en niemand kende haar ziel. Het is niet bekend gemaakt. Niemand wist dat ik leed. Niemand zou je vragen wat je mist, of zelfs wat je nog hebt. Ze vonden haar perfect. Ze vonden geen gebreken in haar. Ze eisen dat ze gelukkig is, zonder haar pijn te beseffen. Het was altijd al zo geweest. Iedereen volgde haar leven, zonder de moeite te doen om te weten wie ze was en wat ze geleden had.
(...)
@Angela Caboz
"Bekentenissen van een schattig meisje"
Boek met voorwoord van Laura Almeida Azevedo (auteur van het boek Apeteces-me)
ISBN 978-989-52-2000-7

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final