Tarot deck ‘lichtziener’


 Algemeen

De Ster is een kaart van hoop, wijsheid en inzicht in grotere samenhangen. De kaart staat voor plannen die je maakt of dingen die je begint en tot ver in de toekomst reiken. In het begin is dat nog niet helemaal duidelijk want de gevolgen van je plannen kun je pas achteraf zien. Net zoals bij zaaien gaat er enige tijd overheen voordat je de vruchtbare resultaten kunt oogsten.

De Ster is, samen met de Hogepriesteres en De Hogepriester, één van de drie beschermende kaarten van de Tarot die het verloop van een gebeurtenis gunstige vooruitzichten geeft.

Werk
In je werk staat De Ster voor het begin van een zinvolle bezigheid. Dit kan betekenen dat je aan een nieuwe veelbelovende carrière begint of aan andere plannen die mooie vooruitzichten in het verschiet hebben. Ook bij projecten, onderhandelingen of het starten van een eigen bedrijf geeft De Ster grote toekomstmogelijkheden en een goede kans van slagen.

Liefde
In relaties staat De Ster voor veelbelovende ontmoetingen. Deze relaties kunnen opwindend zijn en hebben vaak ook goede vooruitzichten in de toekomst. Relaties die door De Ster worden aangegeven staan onder een gelukkig gesternte.

Vragen
Durf ik vol vertrouwen mijn toekomst tegemoet te zien?
Heb ik nog hoop of heb ik deze al opgegeven?
Sla ik deze weg in met een positieve blik?

De Keizer
Algemeen
De Keizer heeft een realistische kijk op het leven en met zijn verstand beheerst hij zijn emoties. Hij staat voor verlangen naar stabiliteit en zekerheid, orde en nuchterheid, discipline en verantwoordelijkheid en de capaciteit onze energie te richten. De keizer brengt structuur in je leven. De Keizer wil nog wel een vervallen in een overdrijving hiervan. Dit komt dan tot uiting in de vorm van starheid, perfectionisme, heerszucht en ijzeren tucht.

Werk
In je werk staat De Keizer voor heldere, strakke concepten, standvastigheid en vastbeslotenheid. Hij heeft realiteitszin en gaat nuchter praktisch te werk. Het slagen van zijn plannen hangt helemaal af van zijn eigen discipline. Ook kan het zijn dat de Keizer staat voor plannen die nu vorm beginnen te krijgen en gerealiseerd kunnen worden, want de keizer is iemand die spijkers met koppen slaat.

Liefde
In relaties staat De Keizer voor een periode waarin relaties betrouwbaar en bestendig zijn, of een tijd waarin alle illusies verdwijnen. Hij geeft aan dat relaties vaste vorm krijgen. Ook wijst De Keizer op het gevaar dat je een zo groot mogelijke zekerheid wil hebben in de relatie waardoor deze te beperkend of te star kan worden.

Vragen
Hoeveel structuur heb ik in mijn leven?
Ben ik niet te star en statisch?
Wil ik teveel zekerheid?
Druk ik mijn gevoelens niet teveel naar de achtergrond?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final