Dagkaartjes


 Na een lange periode van schaduwwerk en naar binnen keren zijn we extra gevoelig voor wat niet meer bij ons past, wat niet meer juist voelt, wat we eerder tolereerden maar nu niet meer willen voor onszelf. Dingen die je eerder pikte om de lieve vrede wil, de bereidheid jezelf te verlaten om de ander te ontmoeten, maar ook gewoontes of gedragingen van jezelf die niet bevorderlijk zijn voor je welzijn, of die je integriteit en morele kompas tegen gaan kunnen extra scherp aan het licht komen. Je kunt opeens heel duidelijk voelen dat je afstand moet nemen van mensen of situaties die je blokkeren of op de lange termijn niet brengen wat goed en voedend voor je is. Weet dat het de bedoeling is dat je actief nee zegt tegen dat wat niet meer juist voor je is, of het nu om jezelf gaat of om de ander. Stel grenzen aan schadelijk, liefdeloos of onrechtvaardig gedrag en neem afstand als deze niet gerespecteerd worden. Voor alles wat je uitbant zal iets meer afgelijnds (sorry ik vind het een rotwoord maar betere termen ken ik nog niet) naar je terug komt. Dat wil zeggen, meer passend bij de persoon die je nu bent. Weet dat iedere keuze die je maakt vanuit verbinding met jezelf, de juiste keuze is.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final