TOEN IK VAN MEZELF BEGON TE HOUDEN

 TOEN IK VAN MEZELF BEGON TE HOUDEN...

Ontdekte ik dat angst en emotioneel lijden slechts waarschuwingssignalen zijn dat ik tegen mijn eigen waarheid leefde.
Vandaag weet ik dat dit authenticiteit is.

Toen ik van mezelf begon te houden
begreep ik hoeveel het iemand kan beledigen
als ik deze persoon mijn verlangens probeer op te dringen,
ook al wist ik dat de tijd niet rijp was
en de persoon was er nog niet klaar voor,
en ook al was ik deze persoon.
Vandaag noem ik dit Respect.

Toen ik van mezelf begon te houden
Ben ik gestopt met verlangen naar een ander leven,
en dat ik alles kon zien
dat omringde me
nodigde me uit om te groeien.
Vandaag noem ik dit Volwassenheid.

Toen ik van mezelf begon te houden
Begreep ik dat in elke omstandigheid,
Ik op de juiste plek ben op het juiste moment,
en alles gebeurt precies op het juiste moment.
Zodat ik rustig kon zijn.
Vandaag noem ik dit Zelfvertrouwen.

Toen ik van mezelf begon te houden
Ben ik gestopt met mijn eigen tijd te stelen,
en ik ben gestopt met het ontwerpen van grote projecten
voor de toekomst.
Vandaag doe ik alleen wat mij vreugde en geluk brengt.
dingen die ik graag doe en die mijn hart doen juichen,
en ik doe ze op mijn eigen manier
en in mijn eigen ritme.
Vandaag noem ik dit Eenvoud.

Toen ik van mezelf begon te houden
Heb ik mezelf van alles bevrijd
wat niet goed voor mijn gezondheid is,
eten, mensen, dingen, situaties,
en alles wat me naar beneden trok
en weg van mezelf.
Eerst noemde ik deze houding een gezond egoĆÆsme.
Vandaag weet ik dat het Liefde voor Een zelf is.

Toen ik van mezelf begon te houden
probeerde ik niet altijd gelijk te hebben,
en sindsdien
had ik het minder van de tijd mis.
Vandaag ontdekte ik dat dat Bescheidenheid is.

Toen ik van mezelf begon te houden
weigerde ik om in het verleden te leven
en zorgen te maken over de toekomst.
Nu leef ik alleen voor het moment,
waar alles gebeurt.
Vandaag leef ik elke dag, dag voor dag,
en ik noem het vervulling.

Toen ik van mezelf begon te houden
herkende ik het
dat mijn geest me kan storen
en ik er misselijk van kan worden.
Maar toen ik het met mijn hart verbonden had,
werd mijn geest een waardevolle bondgenoot.
Vandaag noem ik deze verbinding Wijsheid van het Hart.

We hoeven niet langer bang te zijn voor argumenten,
confrontaties of welke vorm dan ook
met onszelf of anderen.

Zelfs sterren botsen,
En uit hun neerstorten, worden nieuwe werelden geboren.
Vandaag weet ik:

DIT IS HET LEVEN...

Auteur~ Charlie Chaplin

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final