De Vlaaibodem (zacht)

125 gram zelfrijzend bakmeel
125 gram basterdsuiker wit
1 zakje vanillesuiker
4 eieren
Vlaaibodem 28 cm doorsnee
Bereiding:
oven voorverwarmen
Doe alle ingredienten in een kom behalve het meel. 10 minuten mixen. Daarna het meel eronder scheppen NIET mixen
Vlaaibodem invetten en met paneermeel "inpoederen"... (ik zelf gebruik voortaan bakpapier) doe dit wel heel goed want de bodem blijft graag plakken....
Daarna het deeg in de vlaaibodem doen en in de oven
op 180 graden , 10 minuten lang daarna op 160 graden zetten nog 15 minuten lang.
Daarna even laten afkoelen en uit de vorm halen. Banketbakkersroom erover uitsmeren. In deze tijd van het jaar gebruik ik de blikjes vlaaivulling. Naar eigen smaak ik heb aardbeien gekozen. Over de banketbakkersroom uitgesmeerd. Dan 3 blaadjes gelatine volgens verpakking maken. Er overgieten. Dit alles in de koelkast op laten stijven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final