Beverly Hills Cop II (1987)


 Drie jaar na de gebeurtenissen van Beverly Hills Cop (1984) keert de slimme Detroit-detective Axel Foley terug naar het chique Beverly Hills. Deze keer is hij op een missie om rechercheurs Billy Rosewood en John Taggart te helpen de zaak "Alphabet Crimes" op te lossen, een uitbraak van gewelddadige overvallen. Ondertussen wordt het interessant als een dodelijke vrouwelijke huurmoordenaar die betrokken is bij een internationale wapenhandel de glamoureuze straten van de stad terroriseert. Maar wie is de ongrijpbare hoofdverdachte? Kunnen Axel en zijn partners de lastige zaak oplossen en de daders voor het gerecht brengen?

Beverly Hills Cop II is absoluut een actiekomedie aller tijden. Beverly Hills Cop (1984) zal altijd de beste en mijn favoriete film aller tijden zijn waar ik dol op ben. Daarom hou ik gewoon veel meer van het vervolg en heb ik altijd veel meer van deze film genoten dan van de originele film die ik deed. Hier werken Axel Foley, Billy Rosewood en John Taggart als een team dan ze deden in de eerste film. Deze keer keert Axel Foley terug naar Beverly Hills om Taggart en Rosewood te helpen bij het onderzoeken van Chief Bogomil's bijna fatale schietpartij en de reeks vreemde overvallen "alfabetmisdaden" die ermee gepaard gaan. Axel Foley komt terug die hij herenigt met rechercheur Billy Rosewood en rechercheur sergeant John Taggart.

Ik hou van de actiescènes, ze zijn allemaal geweldig, humor, spanning, ironie, schiet ze op en is ontwikkeld in behendigheid en beweging en om die reden is het grappig. Ze zijn allemaal geweldig, er zit geen cgi in. De hele cast deed geweldig werk. Het is mijn favoriete vervolg op de eerste film aller tijden. Ik hou echt enorm van deze film en ik heb er altijd zo van genoten. Ik snap nog steeds niet waarom al die haat voor deze film? De derde film was echt de slechtste in de serie, maar ik vind hem nog steeds leuk en ik ga hem nog steeds kijken.

Eddie Murphy deed het geweldig als rechercheur Axel Foley uit Detroit, hij acteerde erg goed. Ja, hij schreeuwde tegen iedereen die ik zag, maar er zijn dingen in de film die mensen niet opmerkten. Nadat zijn vriend Captain Andrew Bogomil werd neergeschoten, aarzelde hij niet om naar Beverly Hills te komen en hem te helpen. Hij gaf meer om zijn vriend dan wie dan ook. Hij sjoemelde met Maxwell Dent accountant Sidney Bernstein voor $ 200, maar later doneerde hij het geld voor daklozen in Beverly Hills. Hij kon het geld uitgeven, maar hij doneerde. Nadat hij Billy's vitamines had ingenomen en hij blufte de secretaresse in Beverly Hills Gun Club om geld en hij gooide de vitamines weg, gaf hij het geld terug aan Billy voor de vitamines die hij had weggegooid! Ik vond dat erg leuk. Rechter Reinhold deed het geweldig als rechercheur Billy Rosewood en was een support in de hoofdrol naast Axel Foley. Hij was gek met wapens, wat ik geweldig vind. We zien een poster van Stallone's Cobra en Rambo: First Blood Part II in Billy's appartement. Ik vind het geweldig hoe hij de auto bestuurde en zoveel wapens bij zich had. Hij had een schildpad in zijn appartement, geweldig. John Ashton als rechercheur sergeant John Taggart deed het behoorlijk goed als rechercheur die hielp en een Alphabet-misdaad oploste, hij was geweldig. Brigitte Nielsen als Karla Fry deed geweldig werk als schurken en het was een van haar beste rollen die ik ooit heb gezien. Jürgen Prochnow als Maxwell Dent was een fantastische schurk, veel beter dan Steven Berkoff en Jonathan Banks in de eerste film. Dean Stockwell als Charles "Chip" Cain deed fantastisch werk als Dent-handlanger. Allen Garfield als Chief Harold Lutz was fantastisch, hij was zo geladen en grappig dat ik bleef lachen om zijn optreden. De laatste en op zijn minst de beste kleine rol die hij had, was Ronny Cox. Ik hou echt van hem in deze film. Hij doet niet veel, maar hij is nog steeds een goede Andrew Bogomil. We kwamen er eindelijk achter dat hij een dochter heeft, Jan, en ze is erg mooi. Er zijn andere gezichten in deze film, zoals Hugh Hefner die zichzelf speelt, Chris Rock heeft een kleine cameo. Gilbert Hill als inspecteur G. Douglas Todd en Paul Reiser als rechercheur Jeffrey Friedman keren ook terug uit de eerste film en ze hebben ook een paar scènes in de film. In de originele film waren ze alleen in het begin van de film, daarna werden ze afgesneden van de rest van de film. Ik denk echt dat Tony Scott geweldig werk heeft geleverd met het filmen van deze behoorlijke geweldige actiekomediefilm.

Beverly Hills Cop II is een actiekomediefilm uit 1987 met Eddie Murphy in de hoofdrol en geregisseerd door Tony Scott. Het is het vervolg op de film Beverly Hills Cop uit 1984 en het tweede deel in de Beverly Hills Cop-serie. Hoewel de film minder geld opbracht dan de originele Beverly Hills Cop en gemengde recensies kreeg van critici, was de film nog steeds een succes aan de kassa, met een binnenlands inkomen van $ 153.665.036.

 Ik hou van de schietpartij, actie, achtervolgingen, playboy girls, alles in deze film. Ik hou van Eddie Murphy! Ik hou ook van het hoofdthema voor Axel Foley van Harold Faltermeyer en de nummers "A Better Way" - James Ingram, "Shakedown" - Bob Seger en "Hold On" van Corey Hart.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final