De dag dat ik jou ontmoette


De dag dat ik jou ontmoette, realiseerde ik me dat het verlegen meisje in mij moest veranderen. Keek in het verleden en zag dat er niets gebeurd was. De dagen waren gevuld met een leeg bestaan. Ik zag ongeorganiseerde dromen, en dat was precies dat - voetenloze dromen om de toekomst te bereiken. Ik zag de schaduw van een ziel die zich overgaf aan de wereld, die het zoveel eiste, zonder er iets voor terug te geven. Ik zag gevoelens zonder het teken van liefde en ook liefdes die niets anders dan lijden waren.
En weet je waar ik dit allemaal heb gezien?
Het zat diep in je ziel. Ik keek naar je en zag me reflecteerden in je ogen. Ze waren er in jouw ogen, pijn die van mij waren in jouw handen, er was een kaart zonder route, van degenen die ook hun reis door het leven maakten, met hun ogen dicht. Ik voelde je onderdrukte hart kloppen, bij gebrek aan liefde. Je ziel was kleurloos, het voedde me in de bitterheid van een zinloos leven. Dat zag ik in jou. Daar staan, voor mijn neus, iemand die dezelfde gevoelens had als de mijne. Iemand met rellen die zussen van mij waren.
@ Angela Caboz
in "Bekentenissen van een schattig meisje"
Boek met voorvoegsel van Laura Almeida Azevedo - schrijver van "ik heb er zin in")

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final