BIJSTUREN

 BIJSTUREN..

Wanneer ik 's morgens
wakker word,
kan mijn brein al vrij snel
beginnen met babbelen.

Dit is niet goed en dat niet.
Hier moet je je zorgen
over maken,
dit heb je
nog steeds niet gedaan
en nog vele andere.

Tegenwoordig zeg ik gewoon
bewust stop.

Vertel ik mezelf dat het
niet de manier is
om de dag te beginnen.

Vriendelijk maar resoluut
neem ik dan de touwtjes
of de gedachten in mijn handen.

Als ik gedurende de dag
nog een keer een
negatieve afslag neem,
dan vraag ik aan mezelf
of ik de andere kant ervan
ook kan bedenken.

Een weegschaal komt immers
in balans wanneer er
aan beide kanten
evenveel gewicht ligt.

Lichtflits

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final