Een moment van geluk….


Vriendschap van een hond is een hechte band
Die louter kan worden geschapen
Door niet het hart
Maar wel het verstand te laten praten

Als je echt van uw hondje houdt
Een plaatsje in uw huis toevertrouwt
Zodanig dat zij echt weet welk baasje je bent
En ook je zwakke kanten kent.

Soms lijkt het bijna heel even
Of ge elkaar niet verstaat
Want allebei een andere taal spreken
Toch kunnen we met elkaar omgaan.

Mijn hond is de zon in het leven
Zij is mijn trouwe kameraad
Als een rots in de branding verweven
En die steeds weer naast mij staat.

Een nieuw leven is begonnen
Gevoel van eenzaamheid overwonnen
Mijn hond heeft iedereen vervangen
Het leven is één en al verlangen.

Ik wil u allen laten weten wat ik voel
Zo weet ge zeker wat ik bedoel
Warmer dan de zon die haar stralen richt
Is de liefde voor mijn hond, voor haar, dat gedicht.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final