Leuk voor mijn kleine prinsesje


 


Leuk voor kleine prinsesjes. Zelfgemaakte tutu zonder te naaien👗😊


Benodigdheden;
  • Tule liefs op een rol
  • Elastiek of lint.
  • Schaar
  • Meetlint
WERKBESCHRIJVING:
Pak een rok wat goed zit bij je kind. De lengte heeft wat jij wilt hebben voor de tutu. Meet dit op vanaf de band tot de zoom van de rok. Of meet vanaf de middel tot de lengte dat jij voor je kindje wilt.
Deze lengtemaat verdubbel je. Daarna tel je er nog 4 tot 5 cm bij op. Dit hangt een beetje ven de breedte van het elastiek af. Het elastiek dat ik gebruik is ongeveer 2 cm breed.
Dus voor de duidelijkheid de volgende optelsom moet je maken. Lengte rok x 2 + breedte elastiek of lint +1 cm= de totale lengte die je nodig hebt voor 1 baan tule.


Voordat je de tutu gaat maken moet je kiezen voor elastiek of lint. Elastiek is het alle makkelijkst en goedkoper. Lint is eigenlijk vele malen mooier.


Vouw je strook tule dubbel en leg het onder je elastiek of lint. Zorg dat de lus van de tule boven je elastiek of lint uitkomt. Haal nu de uiteinden van de tule via de voorkant door de lus. Herhaal dit nu net zolang tot je genoeg hebt om de tutu te vullen.

_____________________________________________________________

Gemaakt voor mijn kleindochter.
Ik hoop dat ik binnenkort op visite mag komen zodat ik het haar kan geven...
Love her so much ! Xxx

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final