Night Heat (TV Series 1985–1989)


Night Heat is een politiedrama, maar speelt zich, zoals de titel suggereert, 's nachts af. Kevin is een doorgewinterde rechercheur bij de politie en Frank is de knappe stoere vent, maar hij is een softy in hart en nieren. Tommy is een verslaggever voor "The Eagle" die over deze superagenten schrijft.

De show volgt een formule, aan het begin hebben we hier een voice-over van Tommy die beschrijft wat er net is gebeurd met een sociale opmerking, Frank en Kevin zoeken naar aanwijzingen, ze stoppen bij Nichole's en lossen meestal de misdaad op. Standaard formule toch? Wat me verkoopt, zijn de personages. Ze zijn allemaal sympathiek en ze zien er echt uit, niet je typische mooie, stoere politieagenten uit Hollywood. Ze waren allemaal menselijk, zoals Tommy een herstellende alcoholist is en melk drinkt aan de bar. Nichole is de weduwe van Kevins voormalige partner die werd vermoord in het bijzijn van Kevin en ze vormden een relatie. De ondersteunende cast is ook geweldig. Luitenant Hogan is de knapperige veteraan die alles heeft gezien, en Colby is de stoere slimme jongen en is gekoppeld aan Freddy, de gevoelige man.

Ik had geen idee dat dit de langste tijd in Canada is gefilmd (niet dat het enig verschil maakt), maar misschien was deze show daarom zo goed. Het was gespannen, gruizig en een beetje rauw voor die tijd. Vergeet niet dat dit de jaren 80 waren en dit was een tijd waarin de Amerikaanse televisie echt werd opgeschoond.

Dus op dit punt is het een tijdje geleden dat ik ze heb gezien, maar ik ga ze opsporen. Geloof me, deze show is zo goed dat ik misschien een blauwe K-Car voor me ga kopen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final