Barbara Cartland


Citaten

  • Ik heb vrouwen altijd lastig gevonden. Ik begrijp ze niet echt. Om te beginnen vertellen maar weinig vrouwen de waarheid.
    • De landengtejaren , hfst. 1 (1942)
  • De grote meerderheid van de mensen in Engeland en Amerika is bescheiden, fatsoenlijk en zuiver van geest, en het aantal maagden in de wereld van vandaag is ontzagwekkend.
    • Interview in Wendy Leigh's eerlijk spreken (1978)
  • Het juiste dieet stuurt seksuele energie naar de delen die er toe doen.
    • The Observer (Londen, 11 januari 1981)
  • Frankrijk is de enige plek waar je 's middags de liefde kunt bedrijven zonder dat er op je deur wordt gehamerd.
    • The Guardian (Londen, 24 december 1984) 
  • Ik ga op John Major stemmen . Hij wordt ieder jaar beter en beter. Hij is heel, heel goed. Hij spreekt nu veel beter dan hij deed. Hij is een briljante spreker. Hij leert een echte leider te zijn. Hij spreekt zich echt uit. Kijk om je heen en wie is er nog meer zoals de oude leiders zoals Winston? Ik kende Winston toen hij een kleine jongen was. Langzaam werd hij sterker en sterker. John Major kwam met me lunchen toen hij binnenkwam. Hij vroeg me wat hij moest doen. Ik zei: breng Engeland terug naar wat het was. We willen echt dat we geleid worden, en John Major leidt zoals hij nog nooit eerder heeft gedaan.
  • De Partij van de Arbeid gaat een wet invoeren die betekent dat je overal in het land naartoe kunt gaan. Ik heb dit bij twee mensen nagevraagd en beiden zeiden dat het waar was. Mensen kunnen uw tuin binnenlopen en uw bloemen plukken. Het is absurd. Mijn tuin is een kleurenpracht van bloemen. Ik wil daar niemand hebben.
    • GeĆÆnterviewd door Alex Bellos voor "Waarom ik conservatief stem: 'Sleaze? Nooit van gehoord'" The Guardian (2 april 1997), p. 16

  • Bron: wikiquote

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final