Waar gaat jouw energie naar toe?!


Waar gaat jouw energie naar toe?!
Vandaag mag ik weer een stukje gaan schrijven. Het is voor mijn gevoel alweer een poosje geleden. Dit keer gaat het over energie 'lekken' oftewel je energie besteden/weg laten lopen aan situaties of mensen.
De mens heeft van nature al de neiging om met andere mensen bezig te zijn. Door gefocust te zijn op de ander ben je niet meer zozeer met jezelf bezig. Je gaat weg bij je eigen behoeften en gewoontes om de ander het naar zn zin te maken. Dit kan verschillende redenen hebben en vandaag mag jij je bewust worden van dit stukje bij jezelf....
Waarschijnlijk als je dit leest ben je een volwassen vrouw of man die ook al wat mee heeft gemaakt in zn leven. Het kan zo zijn dat je in je kindertijd jouw omgeving volledig of een groot deel ervan geabsorbeerd hebt. Misschien heb je pijn over genomen van je ouders of verzorgers. Opa en oma, broer of zus! Wellicht heb je grote volwassen dingen op je schouders genomen en was je een lief en rustig kind wanneer je omgeving dat nodig had. Was je vrolijk wanneer de ander dat kon gebruiken of was je lekker druk en speels zodat de ander zich aan je 'op kon laden'. ..
Nu mag ik vandaag aan dat lieve sterke kind in jou zeggen: Stop met dragen..
Stop met pleasen.
Stop met zorgen voor de ander...
Stop met niet eigen verantwoordelijkheden uit te voeren...
Stop met je eigen endititeit te laten versmelten met de ander.
JIJ bent JIJ en mag even helemaal in je eigen energie komen!
Jij bent veilig wanneer je dit doet. Wat er dan gebeurt met de ander is zijn/haar proces... Dit hoef jij niet op te lossen dapper kind... Laat maar los, laat maar zakken die schoudertjes van je....
Het komt allemaal goed...
Stel jezelf vandaag deze vraag: Wat ben IK nodig? Waar wordt IK blij van? Ga dit dan ook vooral doen!! Focus je niet meer zo op je omgeving... Die red zich wel!! Echt! Jij mag jezelf energie gaan geven en je eigen gecreƫerde leven gaan leiden.... ipv het lijden dragen van de ander..

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final